Home > Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Start

Bieden

Betaling

Afhaling - levering


Start

Hoe stel ik een andere taal in?

 

Hoe keer ik terug naar de startpagina?

 

Hoe kan ik mij inschrijven?

 

Hoe registreer ik mij als "Onderneming of btw-plichtige" of als "Particulier of niet-btw-plichtige"?

 

Kan ik mij registreren met een gratis e-mailadres (bijvoorbeeld Hotmail, Gmail enz.)?

 

Waarom kan ik mij niet onmiddellijk na mijn registratie aanmelden?

 

Ik heb mij geregistreerd, maar ik heb geen bevestigings- of activatiemail ontvangen. Wat moet ik doen?

 

Wachtwoord vergeten?

 

Wat te doen als uw account geblokkeerd is?

 

Hoe meld ik me af?

 

Waarvoor dient mijn account?




terug naar boven

Bieden

Waar vind ik wat ik zoek?

 

Wat betekent "Kan ik de kavels ter plaatse inspecteren?"

 

Hoe kan ik bieden?

 

Hoe zit het precies met de verkoopkosten?

 

Wanneer krijgt een bod op een kavel voorrang ten opzichte van de boden op de aparte objecten?

 

Wat betekent "minimumprijs bereikt" en "minimumprijs niet bereikt"?

 

Hoe wordt een online veiling afgesloten?

 

Wat betekenen de termen "voorlopige toekenning" en "definitieve toekenning"?

 

Wat betekent "Is het mogelijk om mijn bod te annuleren tijdens de online veiling"?

 

Is het mogelijk om af te zien van mijn aankoop nadat de online veiling werd afgesloten?

 

Wenst u goederen te veilen als onderneming, maar ook als privépersoon?




terug naar boven

Betaling

Hoe verlopen de betaling en de facturatie?

 

Kunnen goederen teruggezonden worden?

 

Hoe komt u in aanmerking voor de btw-vrijstelling bij uitvoer?




terug naar boven

Afhaling - levering

Hoe kan ik goederen afhalen?

 

Kan ik mijn goederen op een later tijdstip afhalen?

 

Zijn de nodige voorzieningen aanwezig om mijn goederen te demonteren of in te laden?




terug naar boven

Hoe stel ik een andere taal in?

U kunt een andere taal instellen door uw keuze rechts boven aan de pagina aan te duiden met behulp van de vlagjes (Frans - Nederlands - Engels).

terug naar boven

Hoe keer ik terug naar de startpagina?

Om terug te keren naar de startpagina, klikt u op het logo van clicpublic.be bovenaan links op elke webpagina. U kunt ook klikken op de blauwe knop links van het zoekveld.

terug naar boven

Hoe kan ik mij inschrijven?

Inschrijven is gratis, eenvoudig en het neemt niet veel tijd in beslag. Iedereen die meerderjarig is, kan zich registreren (onderneming of particulier).
Klik op de knop: "Aanmelden – Word lid" bovenaan rechts in de menubalk. In het venster klikt u op de knop "Lid worden".
Vul het inschrijvingsformulier in. Vink het vakje "Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en ik aanvaard ze" aan en voer de captcha-code in. Let daarbij op het gebruik van kleine letters en hoofdletters en klik op de knop "Inschrijven". U ontvangt nu een e-mailbericht met een activatielink op het adres dat u hebt opgegeven. Klik op de link of plak hem in de adresbalk van uw webbrowser. Uw account wordt geactiveerd en u krijgt een pagina te zien waarop u uw interessegebieden kunt aanduiden.

Zodra u geregistreerd bent op clicpublic.be, ontvangt u een bericht om te bevestigen dat uw inschrijving op clicpublic.be is geslaagd. In dit bericht vindt u uw gebruikersnaam en wachtwoord.

U dient lid te zijn om een bod te kunnen plaatsen en alle geavanceerde functies van clicpublic.be te gebruiken. U kunt zich inschrijven als "particulier of niet-btw-plichtige" of als "onderneming of btw-plichtige".

*minuscule - MAJUSCULE

terug naar boven

Hoe registreer ik mij als "Onderneming of btw-plichtige" of als "Particulier of niet-btw-plichtige"?

U kunt zich registreren als "Onderneming of btw-plichtige" of als "Particulier of niet-btw-plichtige".
Wenst u als privépersoon (voor eigen rekening) een bod te plaatsen, schrijf u dan in als "Particulier of niet-btw-plichtige". Wilt u daarentegen bieden in naam van de onderneming die u beroepsmatig vertegenwoordigt, kies dan voor de optie "Onderneming of btw-plichtige".

Indien u een onderneming vertegenwoordigt, let er dan op dat u correct de contactgegevens van het bedrijf invult. Uw facturen worden immers opgemaakt op basis van de verstrekte informatie.

terug naar boven

Kan ik mij registreren met een gratis e-mailadres (bijvoorbeeld Hotmail, Gmail, Yahoo, AOL, enz.)?

Ja, clicpublic.be biedt u de mogelijkheid om u te registreren met een gratis e-mailadres. De juistheid van de persoonsgegevens die u invoert, wordt gecontroleerd om te vermijden dat iemand met slechte bedoelingen een niet ernstig bod plaatst of andere daden stelt die schadelijk kunnen zijn voor leden en gebruikers van clicpublic.be, voor clicpublic.be zelf of voor anderen.


terug naar boven

Waarom is het niet mogelijk om onmiddellijk na de registratie in te loggen?

Na uw registratie ontvangt u van clicpublic.be een bevestigingsmail met een activatielink. Klik op de link om uw account te activeren. Dit is een veiligheidsmaatregel. Controleer of onze e-mailberichten niet geblokkeerd worden door uw antivirusprogramma en of ze niet in de map met ongewenste e-mails (spam) terechtkomen. Waarschijnlijk dient u uw instellingen te wijzigen om dit te voorkomen.


terug naar boven

Ik heb mij geregistreerd, maar ik heb geen bevestigings- of activatiemail ontvangen. Wat moet ik doen?

Hebt u na 30 minuten geen activatiemail ontvangen (ook niet in de map met ongewenste post), neem dan contact op met clicpublic.be via info@clicpublic.be. We doen dan het nodige om u verder te helpen.


terug naar boven

Wachtwoord vergeten?

Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik dan op de knop "Aanmelden – Word lid" en klik op de link "Wachtwoord vergeten?" in het venster. Een nieuwe pagina wordt geopend. Voer nu het e-mailadres in dat u voor uw registratie hebt gebruikt. Wij sturen u vervolgens een e-mail met een nieuw wachtwoord.

terug naar boven

Waarvoor dient mijn account?

Via uw account kunt u uw persoonlijke informatie inkijken, alsook uw biedingen en de objecten beheren waar u interesse voor hebt. Het is als het ware uw persoonlijke pagina.

 

De voorkeuren van mijn account


"Einde veiling": duidt aan wanneer de verkoop eindigt voor de objecten die u volgt.
"Veilingmeldingen": via deze optie kunt u uw Veilingmeldingen instellen: u kunt een veiling toevoegen aan uw kalender of vragen om via e-mail te worden verwittigd op het ogenblik dat de veiling bijna afgelopen is.
"Categoriemeldingen": laten u toe om uw interessevelden te wijzigen.

Mijn account


U kunt uw persoonlijke gegevens inkijken en wijzigen op uw persoonlijke pagina "Mijn account".
Let op: uw persoonlijk gegevens worden gebruikt voor de facturatie. Het is daarom belangrijk dat u ze uiterst zorgvuldig invoert.

Mijn biedingen


De objecten waarop u biedt, worden automatisch opgeslagen in deze rubriek.
U kunt ze ook volgen via de volgende rubrieken:
"Te volgen loten": een overzicht van de objecten die u aan het volgen bent.
"Mijn biedingen": een overzicht van de lopende biedingen.
"Gewonnen biedingen en directe aankopen": een overzicht van de objecten die u zijn toegekend en directe aankopen die nog moeten worden betaald.
"Verloren biedingen": een volledig overzicht van de objecten die u niet hebt gewonnen tijdens de biedingen.

terug naar boven

Wat te doen als uw account geblokkeerd is?

Indien u (of iemand anders) meer dan 5 keer een verkeerd wachtwoord heeft ingevoerd, ontvangt u een bericht om te melden dat uw account geblokkeerd is. U dient dan enkele minuten te wachten voordat u opnieuw uw gebruikersnaam en wachtwoord kunt invoeren. Klik op de link "Wachtwoord vergeten?" als het probleem zich blijft stellen.


Lukt het nog steeds niet?

Vraag dan een nieuw wachtwoord aan via info@clicpublic.be.  Wij nemen dan contact met u op.


Het is ook mogelijk dat uw account om andere redenen geblokkeerd werd (bijvoorbeeld: gewijzigd e-mailadres, activatiemail niet ontvangen, misbruik van onze website enz.). Aarzel niet om contact op te nemen: info@clicpublic.be.

terug naar boven

Hoe meld ik me af?

Om u af te melden, klikt u op het rode hangslotje rechts naast de knop "Mijn account" die u aantreft boven aan elke pagina van de website.

terug naar boven

Waar vind ik wat ik zoek?

Er zijn verschillende manieren om objecten of kavels op te zoeken op clicpublic.be.

1. Categorieën: hebt u interesse voor een specifieke categorie? Selecteer de categorie in het keuzemenu links op de startpagina. Door een categorie te kiezen, voert u een selectie uit in het tweede keuzemenu "Soorten objecten". Soorten objecten: de soorten objecten die overeenstemmen met de gekozen categorie. Door te klikken in dit tweede menu-item, krijgt u een overzicht van alle objecten die in de gekozen categorie worden verkocht.

2. Maak gebruik van het veld "Zoekwoord(en)" en de knop "Zoeken" in de navigatiebalk boven aan elke pagina van de website. Wanneer u een zoekwoord invoert, krijgt u een lijst te zien met alle objecten waarvan het zoekwoord in de omschrijving staat. Klik op de foto voor een gedetailleerde beschrijving.

3. Wilt u weten welke veilingen binnenkort zullen plaatsvinden? Klik onder aan de startpagina op "Volgende veilingen". U krijgt een overzicht met alle veilingen die binnenkort doorgaan op clicpublic.be. Klik op een veiling om naar de veiling in kwestie te worden geleid en de verkochte objecten te bekijken. Of klik op de knop "Veilingkalender" in de navigatiebalk om een overzicht te krijgen van al onze huidige en toekomstige veilingen. De banners met veilingen die nog moeten plaatsvinden, verschijnen in het grijs.

terug naar boven

Kan ik de goederen ter plaatse inspecteren?

Meestal organiseren we een bezoekdag per veiling om potentiële kopers de gelegenheid te geven om de goederen te inspecteren voordat de veiling wordt afgesloten. U vindt deze gegevens terug in de specifieke verkoopsvoorwaarden. Wij adviseren u om de goederen ter plaatse te inspecteren voordat u ze aankoopt. Al onze goederen zijn zonder garantie, ook niet wanneer de aard, de staat, de kwaliteit of de benaming niet overeenstemt met de beschrijving op de website. De bieder koopt de goederen in de staat waarin ze verkeren. Hij kan zijn bod niet intrekken of afzien van de aankoop.

terug naar boven

Hoe kan ik bieden?

Om te bieden, dient u aangemeld te zijn op uw gebruikersaccount van clicpublic.be.
Bieden kan enkel via ons biedsysteem. Het is niet mogelijk om een bod te plaatsen via e-mail, telefoon, fax, briefwisseling of in onze kantoren.

Wanneer u een aangeboden goed of kavel selecteert, krijgt u de detailgegevens te zien.

A. Voordat u een bod plaatst, is het belangrijk dat u de volgende artikels doorneemt:

1. De specifieke verkoopsvoorwaarden
Op elke productfiche treft u de gegevens aan voor het goed of de kavel in kwestie. De
- De beschrijving van het goed of de kavel
- De dag en het tijdstip waarop de veiling wordt afgesloten
- De dag en het tijdstip waarop de veiling wordt afgesloten
- De huidige bieding inclusief btw. Bovendien kunnen er bijhorende kosten opgenomen zijn in de rubriek "specifieke voorwaarden". Dit zijn extra kosten ten laste van de koper die boven op de prijs voor de goederen moeten worden betaald, bijvoorbeeld voor het demonteren en afhalen van uitzonderlijke goederen.

Wij adviseren u om "Object volgen" te selecteren voor de objecten en kavels die u interesseren. In uw persoonlijke zone "Mijn account" kunt u alle objecten en kavels weergeven die u volgt. Wij informeren u dan omtrent de evolutie van de biedingen.

Voordat u een bod kunt bevestigen, dient u de algemene verkoopsvoorwaarden en de specifieke verkoopsvoorwaarden te aanvaarden. Daartoe klikt u op het tabblad dat u te zien krijgt op het ogenblik dat u het bod bevestigt.

U ontvangt een e-mail:
- voor elk object of elke kavel waarvan u de bieding hebt gewonnen
- voor elk bod dat hoger is dan uw eigen laatste bod
- als er een hoger bod wordt geplaatst op een lot waar uw object deel van uitmaakt.

B. De biedingen kunnen onder de vorm van een maximumbod of een vast bod worden geplaatst.

1. Vast bod
Een vast bod plaatsen betekent dat u een bepaald vast bedrag biedt voor een object of kavel. Wanneer een bieder een hoger bod plaatst dan het uwe, dient u een nieuw bod te plaatsen om opnieuw de hoogste bieder te worden.

2. Maximumbod
Met een maximumbod geeft u aan welk maximumbedrag u bereid bent te betalen voor een goed of lot. Zo kunt u automatisch hoger bieden wanneer een andere bieder een bod plaatst. En dit totdat u uw maximumbod hebt bereikt. Dit is niet noodzakelijk het maximumbedrag dat u hebt ingevoerd als maximumbod, maar het bedrag dat geldt als het volgende hoogste bod. U kunt uw maximumbod tijdelijk annuleren door een vast bod te plaatsen dat op dat ogenblik overeenstemt met het hoogste bod. Het is niet mogelijk om een bieding te annuleren door een vast bod of maximumbod in te voeren dat lager ligt dan uw huidige bieding. Elk bod dat u plaatst, geldt onvoorwaardelijk en kan niet worden ingetrokken.

C. In de detailgegevens van uw bod vindt u informatie over uw geboden bedrag.
Naast het minimale startbod en het huidig geboden bedrag, beschikt u over de volgende informatie:
- Minimumprijs bereikt: dit betekent dat het goed zal worden toegewezen aan de koper die het hoogste bod plaatst, op voorwaarde dat het door de opdrachtgever wordt goedgekeurd.
- Minimumprijs niet bereikt: dit betekent dat het vooraf vastgelegde minimumbedrag voor het goed nog niet is bereikt. Zodra dat wel het geval is, verschijnt de melding "Minimumprijs bereikt".
- Voorlopige toegekend: in dit geval is het bod dat u hebt geplaatst voor een object of kavel, het hoogste bod bij het afsluiten van de veiling. Uw bod zal aan de opdrachtgever worden voorgesteld. Clicpublic.be zal u meedelen of het object u wordt gegund of niet.

In de detailgegevens vindt u ook het bedrag inclusief btw terug. Het is mogelijk dat er bijkomende kosten worden aangerekend voor een bepaald object of een bepaalde kavel. Het gaat dan bijvoorbeeld om kosten voor het demonteren of afhalen van uw goederen. Deze kosten dient u boven op het aangegeven bedrag voor het object of de kavel te betalen.

D. Mijn gevolgde objecten
Indien u een bod plaatst op een object, verschijnt het automatisch in de rubriek "Mijn gevolgde objecten". Klik op "Te volgen loten" in het linkermenu in "Mijn account". Hier kunt u controleren of u nog altijd de hoogste bieder bent voor het object. Voor elk object en elke kavel kunt u ook klikken op "Object volgen". Het object of de kavel verschijnt dan in de rubriek "Mijn gevolgde objecten" en de biedingen op het object of de kavel worden u meegedeeld. Desgewenst kunt u klikken op "Dit object niet meer volgen".

E. Veiling met offerteaanvraag
Een veiling met offerteaanvraag is een veiling waarbij de koper een offerte dient op te stellen. Deze offerte blijft geheim. Ze wordt niet bekendgemaakt en kan niet door een andere koper worden ingekeken.
U kunt een bod plaatsen, zoals bij een online bieding, met vermelding van het maximumbedrag dat u voor het goed wenst te betalen. U kunt meermaals bieden op hetzelfde object, maar elk bod moet hoger liggen dan de vorige geboden bedragen. U ontvangt een bevestiging van elk bod dat u plaatst. Een overzicht van uw biedingen vindt u in "Mijn account". Nadat de indieningsperiode voor offertes is verstreken, ontvangen de inschrijvers een e-mailbericht van Clicpublic bvba waarin hen wordt meegedeeld of onze opdrachtgever hun bod al dan niet heeft weerhouden.

terug naar boven

Veilingkosten?

De veilingkosten zijn rechtstreeks inbegrepen in het bod dat u plaatst tijdens een veiling of bij een directe aankoop. Het bod dat u invoert, bevat geen btw. Om onaangename verrassingen te vermijden, toont het systeem in realtime (onmiddellijk) het bedrag van uw bod inclusief btw.

terug naar boven

Wanneer krijgt een bod op een kavel voorrang ten opzichte van de boden op de aparte objecten?

Een kavel is een combinatie van objecten. Over het algemeen worden de objecten afzonderlijk verkocht, tenzij iemand een hoger bod plaatst op de kavel. In dat geval krijgt de kavel (geheel van objecten) voorrang. Er kan ook een bod op een kavel worden uitgebracht. Een kavel kan echter maar worden toegekend aan de koper als zijn bod minstens 10 % hoger ligt dan de som van de biedingen op de objecten waaruit de kavel bestaat. Bij gebrek aan biedingen op de kavel worden de afzonderlijke objecten definitief toegekend.

terug naar boven

Wat betekent "minimumprijs bereikt" en "minimumprijs niet bereikt"?

De opdrachtgever heeft de mogelijkheid om een minimale verkoopprijs in te stellen voor de objecten. Indien bepaalde objecten niet de minimumprijs hebben bereikt nadat de veiling werd afgesloten, behoudt de opdrachtgever zich het recht voor om het object al dan niet te gunnen. Indien de opdrachtgever geen goedkeuring verleent, zal de kavel desgevallend niet worden toegekend en uit de veiling worden teruggetrokken.

terug naar boven

Afsluiting van de online veiling

De veiling sluit op een specifieke datum en tijd. U kunt deze gegevens vinden, onder andere, in de specifieke verkoopsvoorwaarden. Vanaf dat moment zal onze opdrachtgever ons informeren als het object of kavel waarvoor u de veiling hebt gewonnen, u is toegewezen of niet.

Indien de objecten of kavels u worden gegund, ontvangt u via e-mail een uitnodiging tot betaling. Onze opdrachtgever heeft twee werkdagen de tijd om de gunning goed te keuren. Als het object u niet werd gegund, ontvangt u daar eveneens een bericht van.

terug naar boven

Wat betekenen de termen "voorlopige toekenning" en "definitieve toekenning"?

Als u op het ogenblik dat de online veiling wordt afgesloten de hoogste bieder bent, worden de kavels u voorlopig toegekend. Dat betekent dat uw bod (dat het hoogste is), aan onze opdrachtgever ter goedkeuring zal worden voorgelegd. Zodra de opdrachtgever zijn goedkeuring heeft gegeven, geldt uw bod als definitief en wordt de verkoopovereenkomst opgesteld. U krijgt dan een e-mailbericht toegestuurd met een uitnodiging tot betalen. Indien de opdrachtgever niet akkoord gaat met uw bod, worden de kavels niet verkocht. In elk geval zal clicpublic.be u de beslissing van de opdrachtgever meedelen.

terug naar boven

Is het mogelijk om mijn bod te annuleren tijdens de online veiling?

Neen, elk bod dat u plaatst, geldt onvoorwaardelijk en kan niet worden ingetrokken.

terug naar boven

Is het mogelijk om af te zien van mijn aankoop nadat de online veiling werd afgesloten?

Neen, de koper koopt de objecten in de staat waarin ze verkeren. Hij kan niet afzien van zijn aankoop of van zijn bod nadat hij het heeft geplaatst.

terug naar boven

Wenst u goederen te veilen als onderneming, maar ook als privépersoon?

In dat geval kunt u zich eenmaal als onderneming en eenmaal als privépersoon registreren. Gelieve twee verschillende e-mailadressen te gebruiken.


terug naar boven

Hoe verlopen de betaling en de facturatie?

U dient uw aankoop onmiddellijk te betalen nadat u de uitnodiging tot betaling via e-mail hebt ontvangen. Binnen 48 uur (tijdens werkdagen) dient u het volledige bedrag over te maken op de bankrekening van Clicpublic bvba.

Belfius :

IBAN BE86 0689 0153 0050

BIC GKCCBEBB

 

 


U ontvangt een factuur op het ogenblik dat u uw aankoop komt afhalen of bij de levering.


terug naar boven

Kunnen objecten en kavels teruggezonden worden?

Clicpublic bvba neemt geen goederen terug. Artikels 1649, 1684 en 2280 van het Burgerlijk Wetboek zijn van kracht en worden door de koper aanvaard. Elke koper erkent op de hoogte te zijn van het feit dat hij geen beroep kan instellen. Wegens de aard van de activiteiten die Clicpublic bvba uitoefent, namelijk het veilen van goederen afkomstig uit faillissementen, inbeslagnames, gerechtelijke liquidaties en onbeheerde nalatenschappen, geldt de wet op de marktpraktijken en de consumentenbescherming niet, zoals blijkt uit art. 65 van de wet op de marktpraktijken en de consumentenbescherming. De koper verklaart zich uitdrukkelijk akkoord met het feit dat de goederen die door de failliete onderneming of onderneming die een gerechtelijke reorganisatie heeft doorgemaakt, werden gebruikt voor de uitoefening van haar activiteit, goederen zijn die al op een normale wijze zijn gebruikt, of ze nu sporen van gebruik vertonen of niet.

 

Wij adviseren u om de goederen ter plaatse te komen inspecteren tijdens de kijkdagen. Zo voorkomt u onaangename verrassingen. De koper wordt verondersteld om de kavels - die zonder garantie worden verkocht - goed te hebben geïnspecteerd, ook al stemt de aard, de staat, de kwaliteit of de benaming niet overeen met de beschrijving op de website. De kopers kopen de goederen in de staat waarin ze verkeren. Ze kunnen niet afzien van hun aankoop of van hun bod nadat ze het hebben geplaatst.

terug naar boven

Hoe kan ik goederen afhalen ?

Zodra clicpublic.be aan de koper heeft bevestigd dat zijn betaling is geïnd, kan de bieder de gewonnen goederen of kavels met eigen middelen komen afhalen.

Waar? In de lokalen van clicpublic.be of op de plaats vermeld in de specifieke voorwaarden en de verkoopfiche van de goederen en kavels in kwestie.
Wanneer? Op de datum en het tijdstip overeengekomen tussen de bieder en clicpublic.be.

Op het moment van afhaling moet de bieder zijn identiteit kunnen bewijzen. Een volmacht kan natuurlijk ook aan een derde worden gegeven. In dit laatste geval moet de volmachtdrager de volmacht en een fotokopie van het identiteitsbewijs van de koper bij zich hebben.


terug naar boven

Kan ik mijn goederen op een later tijdstip afhalen of ze laten leveren?

Goederen of kavels mogen alleen worden verwijderd door de koper of zijn vertegenwoordiger. Leveringen van goederen en kavels zijn onmogelijk tenzij specifiek vermeld in de specifieke verkoopvoorwaarden of verkoopfiche van de betreffende goederen of kavels.

De afhaling gebeurt uitsluitend op de door Clicpublic meegedeelde datum en uur. De afhaling gebeurt in lokalen die niet van ons zijn, en onze medewerkers zijn enkel aanwezig op de datum en het uur vermeld in de verkoop. Het is dus onmogelijk om op een ander tijdstip toegang te verlenen. U kunt een andere persoon aanwijzen om de goederen op te halen.

Als de goederen niet worden afgehaald op de aangegeven datum, worden ze ter plaatse achtergelaten en automatisch gefactureerd, zonder mogelijkheid om ze terug te halen.

Door te bieden, gaat u akkoord met de algemene en specifieke verkoopvoorwaarden.


terug naar boven

Zijn de nodige voorzieningen aanwezig om mijn goederen te demonteren of in te laden?

Het demonteren, inladen en transporteren van goederen gebeurt ten laste van de koper en onder zijn verantwoordelijkheid. Clicpublic.be is niet verantwoordelijk voor het demonteren en inladen. U dient er rekening mee te houden dat er geen gereedschap en hefmateriaal ter plaatse beschikbaar is. Om veiligheidsredenen dient u de nodige mankracht te voorzien om de gewonnen objecten of kavels te demonteren en in te laden. Clicpublic.be kan u in geen geval helpen bij deze taken.

terug naar boven



Hoe komt u in aanmerking voor de btw-vrijstelling bij uitvoer?

Indien u in aanmerking wenst te komen voor de intracommunautaire BTW-regeling of de BTW-regeling bij uitvoer, dient u deze procedure te volgen:
Allereerst moet u het bedrag inclusief BTW van uw bestelling op een van onze rekeningen overmaken (De betaling moet zijn verricht vanaf de bankrekening van het bedrijf).
Het exacte bedrag en de rekeningnummers staan vermeld op uw persoonlijke ruimte op de site, tabblad "gewonnen biedingen" en op de uitnodiging tot betaling die u per e-mail ontvangt wanneer de woning aan u is toegewezen.
Zodra de betaling is geregistreerd, ontvangt u een herinnering met het tijdstip waarop u uw aankoop kunt afhalen, evenals het volledige adres.
Zodra u de goederen hebt afgehaald, ontvangt u een PROFORMA-factuur en wordt u verzocht ons binnen 10 dagen de volgende documenten te bezorgen
- kopie van de statuten van de vennootschap (of zelfstandige)
- kopie van de identiteitskaart (van een door de vennootschap gemandateerde persoon zoals vermeld in de statuten).
- bankverklaring van de onderneming
- naam van de bank en rekeningnummer
- door uw bedrijf verzegeld uitvoercertificaat (dit vooraf ingevulde document kan worden gedownload via uw persoonlijke ruimte)
- document van inklaring (in geval van aankoop van een voertuig)
Na ontvangst en validatie van al deze documenten ontvangt u een factuur met intracommunautaire BTW en wordt de BTW-teruggaafprocedure in werking gesteld.
De verzonden adressen en informatie moeten overeenstemmen met de rekeninginformatie van de klant (adres, land).
Deze documenten dienen binnen 10 dagen na het beschikbaar stellen van de proforma factuur door Clicpublic te zijn ontvangen.
Na ontvangst van de documenten zal Clicpublic de BTW binnen maximaal 10 werkdagen terugbetalen.


terug naar boven